twitter
rss

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Mungkin disebabkan saya menjadikan subjek Kemahiran Hidup dan mengkhusus dalam aktiviti penyediaan makanan sebagai tema blog ini juga disebabkan saya sering mengajar murid dengan pelbagai sajian ringkas saya amat tertarik dengan kebolehan kanak-kanak pada tahap murid saya sebagai menyamail kemahiran atau skill chef yang profesional.

Sebenarnya telah lama saya mengikuti rancangan Mastercef di negara lain sebelum rancangan ini diterbitkan di Malaysia mengikut format yang sama.



Daripada semua yang saya tonton, yang paling menarik perhatian saya adalah rancangan "Junior Masterchef Australia" edisi yang pertama. Amat mengujakan! Sekumpulan kanak-kanak pada umur 9 hingga 12 tahun memasak dengan skill yang menyamai seorang chef yang terlatih malahan pada satu tahap boleh mangatasi chef profesional! Hebat!

Apa pun yang ingin saya ketengahkan di sini adalah, peluang harus diberikan kepada setiap insan untuk belajar. Ini dibuktikan dengan kanak-kanak dalam rancangan "Junior Masterchef Australia" ini. Tidak kurang juga apa yang telah dibuktikan oleh murid saya. Mungkin mereka ada kekurangan, tapi mereka tetap ada hak. Hak untuk mengetahui!

Wassalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nur Iman Humaira binti Hairul Azwan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers